FÖRSTA VECKAN AVKLARAD

Nu har jag varit utan socker i en vecka. De första dagarna var självklart en utmaning, jag har stått och stirrar på många bakverk och haft diskussionen med mig själv – ”bara en”, ”nej, ät den inte”!! Jag lyckades!!

Vad har jag ätit?
FRUKOST
PowerShare (kaffe, kokosolja, proteinpulver (0,8g socker/portion), laktosfri mjölk)

Havregrynsgröt (0,5g socker/portion) med pumpafrön, linfrön, psylliumfröskal, chiafrön och frysta hallon och blåbär

LUNCH
Keso, avokado, ägg och laktosfri mjölk

Proteinshak (0,8 g socker/portion) med 1 tsk spirulina

MIDDAG
Quornfilé (0,8g socker) med wokade grönsaker och fetaostcreme (fetaost, citron och laktosfri cream fraish)

SNACKS – perfekt i tv soffan när suget kommer krypande 😉

Rostade hasselnötter (200grader 10minuter i mitten av ugnen, skvätt lite vatten på nötterna innan du sätter in dom)

Ostskivor eller Baby Bell ost

Hallon, blåbär och mango blandat med laktosfri kvarg och valnötter

Kommentera

